Het is als bedrijf verstandig om te beschikken over meerdere social media.
Elk social media kanaal heeft z’n eigen sterktes en zwaktes.
Maar bij elkaar vullen alle social media elkaar goed aan.
Daarbij bereik je een grotere doelgroep, want niet al jouw potentiele klanten zitten maar op 1 social medium.
Groei op social media is vrijwel altijd exponentieel: het begint heel langzaam, maar kan met slechts een paar goed uitgekiende content stukken explosief groeien.
Wij bij Creator Bureau zijn social media consultants met een ruime ervaring met verschillende social media en hoe deze elkaar naadloos kunnen aanvullen om die explosieve groei te behalen.
YouTube
Onze grootste specialisatie ligt op het gebied van YouTube, SEO en het maken van videos.
Het grootste voordeel van YouTube is, dat content langer “leeft” dan andere platforms (5 – 10 jaar), en je het niet zo frequent van content hoeft te voorzien.
Met YouTube is het ook makkelijker om een persoonlijke connectie te maken met je klanten, waardoor je makkelijker vertrouwen wint en dus makkelijker zal verkopen dan met andere platforms.
Wil je meer informatie, neem even contact op.
Instagram is een visueel platform.
Niet alleen foto’s, maar ook korte filmpjes zijn heel populair, zeker onder de jeugd.
Filmpjes werken beter dan foto’s over het algemeen.
En het is mogelijk om bijvoorbeeld de beste stukjes uit je YouTube content te knippen en te hergebruiken op Instagram.
Regelmatig uploaden op Instagram is een must om tractie te krijgen en te houden.
Een volledige content strategie werken we graag voor je uit, neem daarvoor even contact op.
Twitter / X
Twitter is de laatste jaren flink veranderd, en vergt een nieuwe strategie.
Regelmatig uploaden (meerdere keren per dag) is een absolute must om een beetje tractie te krijgen.
Ook op Twitter werken filmpjes beter dan foto’s.
TikTok
TikTok is het makkelijkste platform om te starten, omdat TikTok een flinke boost geeft aan beginnende creators.
TikTok is vooral gericht op jongeren en vraagt ook content die gemaakt is voor jongeren.
Het TikTok algoritme lijkt heel veel op dat van YouTube hebben we gemerkt, en veel technieken die op YouTube werken, werken ook op TikTok.
Voor een uitgebreide content strategie, neem even contact op.
Facebook is een beetje uit het Social Media landschap aan het verdwijnen, en is niet meer zo relevant als een aantal jaren geleden.
Facebook is daarom meer gericht op een oudere doelgroep die nog is achter gebleven.
Organische groei is met Facebook helaas niet mogelijk.
Dat wil niet zeggen dat je Facebook zomaar links moet laten liggen.
Als jouw doelgroep op Facebook zit, zou het Facebook play-to-play principe (=advertenties) je helpen om je klanten te bereiken.
De social media consultants bij Creator Bureau helpen je graag om jouw bedrijf op de kaart te zetten en je omzet te schalen.
Heb je vragen over onze diensten, neem even contact op via de contact pagina.
Of
Boek hier direct een Zoom consult.