YouTube kan voor veel bedrijven werken.
Maar elk bedrijf heeft zijn eigen strategie nodig.
Hoe promoot je bijvoorbeeld een energie drankje met behulp van YouTube?
Laten we eens even kijken naar het YouTube kanaal van Red Bull: https://www.youtube.com/@redbull
Wanneer Red Bull YouTube videos maakt over hun drankje, zal niemand kijken.
Waar kun je videos over maken?
Je kunt een keertje in de fabriek gaan kijken, maar daar houdt het wel zo’n beetje op.
Is dat is interessant als kijker om te kijken?
De geheime formule zullen ze echt niet prijs geven.
Daarom heeft Red Bull gekozen om hun product niet het hoofd onderwerp voor het kanaal te laten zijn, maar een bijzaak.
De hoofdzaak is altijd: kijkers trekken.
Kijkers trek je met goede video ideeen (iets dat mensen echt willen zien), goede thumbnails, goed titels en kijkers laten kijken tot het einde van de video.
Alleen dan wil YouTube je video promoten.
Red Bull heeft gekozen voor content dat hun doelgroep aan spreekt en in lijn is met hun imago (energie, sterk, stoer, jong).
De mensen in de videos gebruiken uiteraard het drankje en het logo is voortdurend in beeld op de een of andere manier.
Het gevolg: videos met uitdagingen (challenges) die altijd iets te maken hebben met energie, sport of snelheid.
Zoals:
- skien op ‘s werelds langst ski helling
- kajakken vanaf een ijs muur
- hovercraft race in de woestijn
En het werkt!
Want als het niet zou werken, zouden ze niet zoveel geld investeren in de video producties.
Deze videos zijn niet eenvoudig te maken.
Heb je vragen over onze diensten, neem even contact op via de contact pagina.
Of
Boek hier direct een Zoom consult.