Wie zijn wij?
Wij zijn Creator Bureau, een social media marketing bureau uit Den Bosch met creatievelingen die niets liever doen dan content maken en anderen helpen bij het maken van content.
Visie
Heel veel YouTube advies is repetatief, achterhaald, vaag of werkt niet.
Helaas wordt advies in deze brache klakkeloos gekopieërd, zonder te testen of na te gaan of het wel kan kloppen.
De Amerikanen hebben een passende uitdrukking voor deze type adviseurs: “they talk the talk but did not walk the walk”.
Het probleem hiervan is, dat er content ten overvloede is, maar Google en YouTube de grootste moeite hebben om zin van onzin te scheiden.
Dit maakt het heel lastig om goed advies te vinden.
Dit hebben wij zelf aan de levende lijve ondervonden.
Wij doen het anders!
Wij testen wél
Omdat al het online “advies” niet werkt, zijn we zelf gaan testen, testen en nog meer testen.
Zo kwamen we erachter dat het meeste advies over YouTube gewoonweg niet strookt met onze testresultaten.
Wij Googlen geen YouTube advies meer, maar testen in plaats daarvan als we een keer iets niet weten.
Want data liegt niet, en heeft geen alternatieve agenda.
Tot op de dag van vandaag testen we nog steeds theoriën en strategieën op verschillende YouTube kanalen: van klein tot groot.
We starten bijvoorbeeld ook voortdurend nieuwe kanalen om nieuwe of snellere groei strategieën uit te proberen.
Enkele voorbeelden van onderzoeken die we gedaan hebben:
- Kanalen groeien met puur SEO, kanalen groeien zonder SEO maar met goede thumbnails
- Welke specifieke SEO technieken werken wel, welke niet
- Kanalen groeien met de community tab
- Testen met intro’s
- Testen met thumbnails
- Testen met video structuur en invloed op kijktijd
- Testen met upload tijden
- Testen met upload frequenties
- Testen met snelheid van video montage en invloed op kijktijd
- etc etc etc
Door alle testen hebben we door de jaren heen onze eigen unieke geheime groei formule ontwikkeld.
We helpen onze klanten graag met deze unieke formule, want niets is leuker dan YouTube kanalen snel laten groeien en meer leads genereren.
Daarbij schaven we deze formule voortdurend bij met de nieuwste testresultaten en nieuwe YouTube functies.
Door deze testen geven we advies wat wél werkt.
Eerlijkheid
Er wordt helaas teveel “gebeunhaast” in deze branche.
We zijn graag eerlijk over wat de doen en kunnen bereiken.
Voor het gelikte verkoop praatje dat je iets aansmeert wat niets oplevert, moet je ergens anders naartoe.
Als we je niet kunnen helpen, zeggen we dat.
Advies voor lange termijn
Veel YouTube advies is gericht op truukjes om het algoritme te misleiden.
Dit noemen ze in het zoekmachine-optimalisatie-wereldje “black hat”.
Black-hat lijkt misschien een prachtige cheat-code om snel resultaten te behalen.
Maar black-hat is altijd een korte termijn strategie.
Nu werkt het, maar elke “hack” die publiekelijk bekend is, zal YouTube het binnen enkele maanden dichten.
(en vervolgens lopen YouTube adviseurs nog jaren advies te geven dat je die ene black-hat truuk uit 2014 moet gebruiken, terwijl die al 10 jaar niet meer werkt).
YouTube wil dat je je richt op kijkers, in plaats van het algoritme.
De algoritmes zijn gemaakt om kijktevredenheid te meten, en past promotie daar op aan.
Ons advies is gericht op de beste kijkers ervaring, waardoor YouTube jouw videos meer zal promoten.
En ja, dat kan langer duren dan met een “hack”.
Maar dat betekent wél dat je kanaal geen last zal hebben van de nieuwste YouTube algoritme update over 3 jaar.
Lange-termijn-denken is verstandig investeren in ons boekje.
Niet wollig
Het zakelijke/marketing wereldje verzandt al snel in zijn eigen inside vakjargon.
Deze vertelt vaak een hoop, maar zegt vrij weinig.
Wij spreken gewoon klare taal, zonder BS.
En daarom tutoyeren we je op deze website.
Voor vragen over onze producten en diensten, neem even contact op via de contact pagina.
Of boek hier direct een Zoom consult.
Ook kun je een gratis YouTube kanaal analyse aanvragen.
Hoe het begon
2004
We begonnen ooit in 2004 als software bedrijf dat kassa software voor winkels ontwikkelde.
Afgezien van de software zelf, ontwikkelden we ook de website en deden er de zoekmachine optimalisatie (SEO) voor.
Alle software werd verkocht door onze prominente organische zichtbaarheid in Google.
We waren één van de eersten die actief aan SEO deden.
2010
In 2010 ruilden we kassa software in voor het organiseren van bedrijfs evenementen.
We ontwikkelden hiervoor onze eigen spel formats.
Ook voor dit bedrijf hebben we in-huis de website ontwikkeld dat specifiek maatwerk vereiste, en deden onze eigen Google SEO.
Alle opdrachten werden verkocht door onze zichtbaarheid in Google.
We zijn in deze periode nauw betrokken geraakt met de lokale TV en radio omroep van Den Bosch.
Hiervoor ontwikkelden we programma’s, schreven scripts, monteerden videos en filmden … en beheerden het YouTube kanaal van de omroep.
2017
In januari 2017 is onze CEO zijn eerste eigen YouTube kanaal gestart over zijn nieuwe hobby DJ-en en muziek productie.
In deze periode organiseerden we nog steeds evenementen.
Vanwege het gebrek aan goede informatie over YouTube begonnen we hier intern onze eigen testen te doen, en schreven in 2019 het e-book “What big YouTubers don’t tell you” over de resultaten van deze testen.
2020
In 2020 legde de Corona pandemie de hele evenementen branche in de as, inclusief onze bedrijfsactiviteiten.
Door snel schakelen hebben we een draai kunnen maken naar YouTube consulting op basis van de reeds opgedane
YouTube kennis.
We zijn een internationaal YouTube advies kanaal gestart, hebben verschillende YouTube cursussen ontwikkeld en zijn bijbehorende websites gestart voor de YouTube kanalen.
Als Nederlands bedrijf hebben heel wat internationale klanten kunnen helpen met hun YouTube kanalen: van Amerika tot Australië.
2024
In 2024 zijn we een nieuw portfolio YouTube kanaal gestart gericht DJ-en, om zo de niches muziek-productie van DJ-en te scheiden voor de individuele doelgroepen.
Ter ondersteuning van het YouTube kanaal zijn we ook de bijgehorende website gestart, met de bijgehorende SEO.
Voor onze YouTube consultancy klopten verhoudingsgewijs veel Nederlanders bij ons aan, die de grootste moeite hadden gehad om ons te vinden.
Om dit te verhelpen zijn we een Nederlandse tak gestart onder de naam: Creator Bureau.
De naam is nieuw, het bedrijf erachter heeft echter al 20 jaar op de teller staan.
Voor vragen over onze producten en diensten, neem even contact op via de contact pagina.
Of boek hier direct een Zoom consult.
Ook kun je een gratis YouTube kanaal analyse aanvragen.