YouTube SEO marketing adviseur Nederland

Je doelgroep zoekt steeds vaker op YouTube in plaats van Google.
Het zou toch mooi zijn als jouw video met jouw product als eerste in de zoekresultaten verschijnt.

Creator Bureau helpt klanten in binnen en buitenland met YouTube SEO.
We adviseren klanten over welke conversiemethoden (van video naar koop) het beste werken.

Onze expertise:

  • We weten waarom klanten naar YouTube gaan in plaats van Google.
  • We weten hoe we de klik kunnen krijgen op jouw video
  • En we weten ook hoe we jou bovenaan kunnen krijgen in de zoekresultaten.

Voor vragen over onze producten en diensten, neem even contact op via de contact pagina.
Of boek hier direct een Zoom consult.
Ook kun je een gratis YouTube kanaal analyse aanvragen.

Waar kijken we naar?

YouTube gebruikt bijzonder geavanceerde methodes om te bepalen waar een video over gaat.

  • Titels
    Waarschijnlijk de belangrijkste plek om zoekwoorden te verwerken voor YouTube SEO doeleinden.
    Maar een goede titel moet wél leesbaar zijn voor echte mensen, niet het algoritme, want deze moeten tenslotte klikken.
    Een goede titel bevat zoekwoorden, maar wekt ook nieuwsgierigheid.
  • Video beschrijving
    Vertel in het kort waar de video over gaat.
    Dit helpt met YouTube SEO, maar “verkoopt” ook je video in de zoekresultaten.
    De eerste twee zinnen van je omschrijving zijn namelijk zichtbaar in de zoekresultaten.
  • Thumbnails
    Op een of andere manier altijd een onderbenut item voor SEO.
    YouTube leest:
    • ten eerste de tekst in de thumbnail
    • ten tweede de objecten in de thumbnail
  • Spraak van video
    Ook vaak overgeslagen voor SEO doeleinden.
    YouTube analyseert de spraak in de video, en het sentiment van de spraak.
    Zoekwoorden verwerken in de spraak van je video is gewoon slim.
    Daarom is het verstandig om videos te scripten.
  • Objecten in de video
    Ook deze wordt vaak overgeslagen voor SEO doeleinden.
    Net zoals bij thumbnails analyseert YouTube objecten in de video.
    Wanneer je het hebt over een boom als boomdeskundige, laat een boom zien.
  • Tags
    Nah, die werken niet meer sinds 2015; test het maar!
  • Chapter titels
    Chapter titels hebben meer gewicht dan andere tekst in de video beschrijving, gebruik ze dus voor SEO!
    Chapter titels worden weergegeven in YouTube zoeken, gebruik ze dus om kijkers redenen te geven op jouw video te klikken.
  • Kijktijd
    Nog zo’n overgeslagen SEO onderwerp.
    YouTube zal de videos die het best bekeken worden (gemeten in kijktijd) namelijk bovenaan ranken in de lijst van zoekresultaten.
    Kijktijd verbeteren is een pittig onderwerp waar veel ervaring voor nodig is.
    Bij bij Creator Bureau hebben duizenden kijkers-loyaliteit-grafieken geanalyseerd en kunnen je haarfijn vertellen wat is goed of mis gaat.
  • Sessie kijktijktijd
    Ook vaak vergeten.
    YouTube kijkt hoe veel videos van je kijken nadat ze er een hebben gezien.
    Hoe meer ze kijken, hoe sneller dat de volgende video voorgesteld wordt op YouTube Home/Aanbevolen.
    Maar het helpt ook om hoger te eindigen in de zoekresultaten.

Met deze en meer SEO zaken, helpen we je bij Creator Bureau.

Voor vragen over onze producten en diensten, neem even contact op via de contact pagina.
Of boek hier direct een Zoom consult.
Ook kun je een gratis YouTube kanaal analyse aanvragen.

Wat gaan we voor je doen?

  • Doelgroep en visie bepalen
    Ten eerste willen we meer informatie over jouw bedrijf.
    Wie is je doelgroep?
    Wat is je visie/doel?
    Dit geeft ons waardevolle informatie over hoe we je doelgroep beter kunnen aanspreken, en kunnen converteren naar klanten.
  • Zoekwoordenonderzoek
    We gaan zoekwoordenonderzoek doen, zodat we boven tafel krijgen welke taal je doelgroep gebruikt om informatie te vinden.
    Ten tweede kunnen we bepalen hoe competatief onderwerpen zijn, zodat we weten of het een goede zoekwoorden (en goed video onderwerp) zijn om op te richten.
  • Hulp bij bedenken video onderwerp
    We brainstormen graag met je om goede video onderwerpen te viden.
    70% van de klikbaarheid van een video zit namelijk in het video idee.
    En met name in de informatie die de concurrentie niet biedt en jij wel, ook wel “content moat” genoemd in het Engels.
    Dit is belangrijk, omdat je alleen bovenaan komt in de zoekresultaten als mensen klikken.
  • Hulp bij titel en thumbnail
    We bedenken samen met jou goede titels en thumbnails.
    Ervaring leert dat je de beste titel en thumbnail maakt nog vóór de video gefilmd wordt.
    Op deze manier is het makkelijker om de klikbaarheid van de video te garanderen.
    Je maakt 10x betere scripts rondom een thumbnail, dan thumbnails rondom een script.
    We kunnen indien gewenst thumbnails maken voor je
  • Hulp bij script schrijven en verlengen van kijktijd
    We kunnen helpen bij het schrijven van scripts om de kijkers loyaliteit de verbeteren.
    We willen langere kijktijd, omdat je dan hoger rankt.
  • Hulp bij het maken van video beschrijving
    We kunnen een video beschrijving voor je maken op basis van de video.

Voor vragen over onze producten en diensten, neem even contact op via de contact pagina.
Of boek hier direct een Zoom consult.
Ook kun je een gratis YouTube kanaal analyse aanvragen.

Scroll to Top