Organisch YouTube marketing bureau in Nederland – sinds 2017

YouTube marketing zorgt dat je je kijkers omzet in klanten met behulp van videos.

Met organische marketing groei je een YouTube kanaal op de manier zoals YouTube dit bedoeld heeft.
Met synthetische marketing gebruik je advertenties om te groeien of producten te promoten.

Table of Contents

Waarom organische YouTube marketing?

Elk bedrijf kan een advertentie plaatsen op YouTube, Google of andere social media.
Met een beetje marketing budget heb je direct resultaat van je investering.

Echter adverteren is een korte termijn oplossing voor een lange termijn probleem: zichtbaarheid.
Op het moment dat je stopt met adverteren, stopt direct je zichtbaarheid.

Maar als je het over een andere boeg gooit, en je lange termijn bril op zet, investeer je slim: in organische YouTube marketing.
Dat wil zeggen: je groeit een YouTube kanaal dat zichzelf onderhoudt zonder je videos te promoten via advertenties.

Natuurlijk kun je hier en daar wat financiële incentives gebruiken om die groei te bespoedigen, met YouTube advertenties en influencer marketing.
Maar het basis idee is dat je groeit op eigen kracht.

Dit heeft als voordeel dat je klanten afstemmen op je kanaal, omdat ze daar zelf willen zijn.
Dit doe je door waarde te creëren voor je potentiele klant in de vorm van entertainment of informatie.

Als je YouTube videos produceert die je doel groep aan spreekt, betekent dat je voortdurend ogen op je producten krijgt.
Klanten die vrijwillig afstemmen op je kanaal zijn veel sneller geneigd te kopen, dan wanneer ze gedwongen (lees: geïrriteerd) een advertentie moeten af kijken.

Maar …

  • Is YouTube wel de beste oplossing voor jouw bedrijf?
  • Wat voor type videos spreken jouw klanten aan?
  • Hoe promoot YouTube videos? En hoe kun je dit gebruiken om jouw videos te promoten?
  • Waarom klikken kijkers op videos?
  • Hoe lang moeten deze videos zijn?
  • Welke structuur moeten deze videos hebben?

Dit is onze specialisatie bij Creator Bureau.
We kijken naar jouw bedrijf en ontwikkelen een content strategie op maat die werkt voor jouw bedrijf.

Waar kijken we naar?

We kijken onder andere naar een aantal zaken en mogelijkheden:

YouTube SEO

Wanneer kijkers actief op zoek zijn naar de oplossing voor een probleem, wil je dat jouw bedrijf naar voren komt.
Zoekwoorden onderzoek is daarbij belangrijk.
En zorg dat je niet teveel concurrentie hebt voor een bepaald onderwerp, omdat je anders begraven wordt in de zoekresultaten op pagina 425.

We zijn hierin gespecialiseerd, meer informatie over YouTube SEO in Nederland.

Goede video onderwerpen

Onderwerpen voor videos die kijkers daadwerkelijk willen zien.
Het is daarom belangrijk om je ideale kijker goed te hebben gedefinieerd in zowel demografie (land, taal, leeftijd, vermogen etc) als psychografie (pijnpunten, angsten en motivators).

Wanneer je een video idee hoort (zonder dat je de video hebt gezien), wil je deze kijken?
Als niemand wil kijken, heeft het geen zin om de video te maken.

Bijvoorbeeld: Een apekooi parcours voor eekhoorns.
Ik wil dat zien! En met mij miljoenen anderen!
Het leverde YouTuber Mark Rober meer dan 200 miljoen views op met 3 videos (bewijs).

Heb je hulp nodig?
Neem even contact op, we helpen je graag!

Goede titels en thumbnails

Als je een goed video onderwerp hebt, zul je dit visueel moeten verbeelden in een titel en thumbnail.
Zodat dat kijker weet wat hij/zij kan verwachten nadat ze klikken.

Daar bovenop zul je een reden moeten geven om te klikken op jouw video in plaats van alle andere videos.
Dit is waar de meeste bedrijven struikelen.
Want als je geen “verkoop” argument hebt voor je video, zullen kijkers niet klikken en dus niet kopen.

Dit is het onderwerp van onze thumbnail training.
Maar we geven ook persoonlijk advies geven op maat.

Bizar veel potentieel

YouTube is het enige social media platform waar content langer dan een dag leeft.
Dit betekent dat videos die je produceert over een aantal jaar nog bekeken zullen worden, als je onze adviezen volgt.

Schaal

YouTube is daarbij de op-één-na-grootste zoekmachine ter wereld (Google is de grootste).
Het aantal gebruikers op YouTube is de laatste jaren flink toegenomen.

Met een goede content strategie van Creator Bureau is het mogelijk om viraal te gaan.
Dat bekent dat het ook mogelijk is om je verkopen door het dak te laten gaan.
Iets wat met synthetische marketing nooit mogelijk zal zijn, omdat je voor elke view zal moeten betalen, hetgeen met een goed momentum met organische content niet hoeft.

Verkoop op automatische piloot

Het voordeel is dat YouTube 24/7 online is.
24/7 kunnen klanten kennis maken met je producten en je bedrijf.
YouTube loopt 24/7 klanten te werven voor je bedrijf.
YouTube loopt 24/7 je producten te verkopen.

Schaalbaarheid

Verreweg het grootste voordeel van YouTube is de schaalbaarheid.

Het maakt niet uit of je 10 producten verkoopt of 1000.
Je input en investering blijft gelijk voor 10 of 1000 producten.
Je output en omzet is echter 10x of 1000x.

Met andere woorden: op termijn kun je met verhoudingsgewijs weinig effort veel meer verkopen.

Groei op YouTube is nog altijd exponentieel, dus je omzet kan ook exponentieel stijgen.

Nadelen en voordelen van organische marketing

Zowel organische als synthetische marketing hebben voor- en nadelen.

SynthetischOrganisch
ResultaatDirectHeeft aanloop nodig
Investering voorafLager
Direct resultaat
Hoger
Je zal videos moeten produceren in die in eerste instantie weinig opleveren.
PotentieGemiddeldHoog
Groei op automatische pilootNooitExponentieel
(bij regelmatige uploads)
InspanningWanneer je zin hebtRegelmatige upload
(afhankelijk van type content, maar frequentie hoeft niet hoog te liggen)
Schaalbaarheid1 op 1.
10x meer advertenties = 10x meer verkopen
Geen limiet.
Met dezelfde productiemiddelen en tijd kun je 10x, 100x, of 1000x meer views behalen.

Belangrijk is om te weten dat organische groei een break-even punt heeft waarop investeringen zich beginnen uit te betalen.
Vanaf dat moment blijven je productiekosten gelijk, terwijl je views en je omzet groeien.
Bij adverteren blijven de productiekosten procentueel gelijk aan de omzet.

Maar het kan even duren voordat je dit break-even punt bereikt
Het kernwoord is: geduld!

Groeien vanaf 0, wij helpen!

Met 0 abonnees beginnen werkt voor veel bedrijven intimiderend.
En ja, het is even zuur in het begin.
Je zult een bibliotheek moeten bouwen van flink wat videos om voet aan de grond te krijgen.
YouTube kanalen groeien kost nou eenmaal tijd.

Maar gezien het potentieel, is het dubbel en dwars de investering en geduld waard.
Want hoe fijn is het om verkopen te genereren zonder actief acquisitie te plegen (met bijkomende kosten van verkopers)?

Creator Bureau helpt je daarbij.

Voor vragen over onze producten en diensten, neem even contact op via de contact pagina.
Of boek hier direct een Zoom consult.
Ook kun je een gratis YouTube kanaal analyse aanvragen.

Scroll to Top