YouTube adviesbureau in Nederland

Bij Creator Bureau begrijpen we dat YouTube een krachtig platform is voor het opbouwen van je merk, het vergroten van je bereik en het genereren van inkomsten.
We staan klaar om je te helpen en adviseren je bij elke stap in je YouTube reis.

Waarom kies je voor Creator Bureau?

1. Expertise en ervaring

We zijn sinds 2010 actief op YouTube en sinds 2017 is het onderdeel van ons inkomsten portfolio.
Graag delen we de vaardigheden die we hebben opgedaan sindsdien, om jou te helpen hetzelfde te bereiken.

We hebben gewerkt met een breed scala aan bedrijven (zie ons portfolio) die we hebben geholpen om hun doelen te bereiken.

2. Op maat gemaakte strategieën

Een one-size-fits-all solutie werkt niet, omdat ieder bedrijf uniek is en dus een andere aanpak vergt.
We kijken naar jouw individuele doelen en producten en ontwikkelen vanuit daaruit een content strategie.

Meer abonees en kijkers vertaalt zich vaak niet in meer omzet, content gericht op conversie wel.
En vanuit daar groeien we de kijkers.

We gaan altijd uit van een lange termijn strategie, waar je na onze consulten nog de vruchten van plukt.
Korte termijn strategien zoals het algoritme misleiden of adverteren op YouTube werken niet.
Deze strategien kunnen de reputatie van YouTube kanaal in het algoritme onherstelbaar beschadigen.

3. Volledige ondersteuning

Van het starten van een kanaal tot content strategie, analyse, thumbnails en video ideeen.
We bieden advies bij het volledige creatie proces.
Ons doel is om je te ontzorgen, zodat jij je kunt concentreren om goede videos te maken.

Onze advies diensten

We kunnen een aantal zaken adviseren:

1. Opzetten van bedrijfsprocessen

Het opzetten van een business structuur waarvan YouTube, een website en een mailinglist onderdeel kunnen zijn.
We hebben talloze klanten geholpen om inkomsten te genereren met YouTube.
Ook hebben we zelf een uitgebreid portfolio aan websites en YouTube kanalen, waarmee we uit eerste hand ervaring hebben opgedaan.

2. Het opstarten van een YouTube kanaal

We hebben inhouse een stappenplan ontwikkeld waarmee we kanalen starten.
Onderdeel hiervan is bijvoorbeeld het definieren van een doelgroep wanneer dit nog niet duidelijk is).
Zaken zoals demografie (land, taal, leeftijd etc) en psychografie (angsten, motivators en pijnpunten) zijn belangrijke uitgangspunten.
Ook zullen we kijken naar de concurrentie en een concurrentie analyse doen.

Vanuit hier kunnen we kijken naar een content strategie.

3. kanaal optimalisatie

Kanaal optimalisatie zorgt voor duidelijke communicatie naar jouw klant.
Het doel is om deze duidelijk te laten weten waar je kanaal over gaat, en waarom ze moeten kijken.
Op deze manier zullen ze abonneren, waardoor je ze middels videos een enthousiaste klant te laten worden.

Dit kan zijn middels kanaal banners en een goede kanaal omschrijving.
Maar ook het inrichten van je kanaal home pagina op de juiste manier zorgt dat je duidelijkheid biedt.

4.Content strategie ontwikkelen

Een content strategie een plan ontwikkelen voor het type video en video format.
Ga je je richten op YouTube Home of YouTube Zoeken? Of een combinatie van deze twee.
Een aantal strategien bespreken we in onze YouTube blogs.

Deze strategien zullen we altijd afstemmen op jouw bedrijf, doelen en wensen.

5. YouTube marketing

Een cruciaal onderdeel waarom kijkers klikken heeft te maken van video ideeen, video titels en thumbnails.

Goede video ideeen zorgen ervoor dat kijkers je video willen zien, puur bij het horen van het video idee.
Thumbnails en titels zorgen voor communicatie van dit video idee.
Daarbovenop zorgen ze ervoor dat je video uit steekt boven de competitie.

6. YouTube SEO

YouTube SEO (zoekmachine optimalisatie) is een onderdeel van YouTube marketing dat zich richt op het gevonden worden in YouTube Zoeken.

Niet alleen is daarbij zoekwoord onderzoek belangrijk, maar ook competitie analyse.
En wat voor video moet je maken om boven de concurrentie te eindigen in de zoekmachine.

Thumbnails zijn hierin heel belangrijk.
Maar ook de zoekintentie van de kijker.
Zo kun je naar je kijker toe communiceren dat je de beste oplossing biedt voor zijn/haar probleem.

Meer informatie over YouTube SEO.

6. Analyse en rapportage

Om een vinger aan de pols te krijgen over de gezondheid van een YouTube kanaal, duiken we in YouTube Analytics.
Met onze inhouse ontwikkelde tool kunnen we snel problemen boven tafel krijgen.
We kunnen je dan adviseren over oplossingen om je kanaal te optimaliseren

Voor vragen over onze producten en diensten, neem even contact op via de contact pagina.
Of boek hier direct een Zoom consult.
Ook kun je een gratis YouTube kanaal analyse aanvragen.

Scroll to Top