YouTube marketing zorgt dat kijkers klikken op je video.
Marketing bestaat uit een aantal onderdelen:
YouTube SEO
Wanneer kijkers actief op zoek zijn naar de oplossing voor een probleem, wil je dat jouw bedrijf naar voren komt.
Zoekwoorden onderzoek is daarbij belangrijk.
En zorg dat je niet teveel concurrentie hebt voor een bepaald onderwerp, omdat je anders begraven wordt in de zoekresultaten op pagina 425.
We zijn hierin gespecialiseerd, meer informatie over YouTube SEO in Nederland.
Goede video onderwerpen
Onderwerpen voor videos die kijkers daadwerkelijk willen zien.
Het is daarom belangrijk om je ideale kijker goed te hebben gedefinieerd in zowel demografie (land, taal, leeftijd, vermogen etc) als psychografie (pijnpunten, angsten en motivators).
Wanneer je een video idee hoort (zonder dat je de video hebt gezien), wil je deze kijken?
Als niemand wil kijken, heeft het geen zin om de video te maken.
Bijvoorbeeld: Een apekooi parcours voor eekhoorns.
Ik wil dat zien! En met mij miljoenen anderen!
Het leverde YouTuber Mark Rober meer dan 200 miljoen views op met 3 videos (bewijs).
Heb je hulp nodig?
Neem even contact op, we helpen je graag!
Goede titels en thumbnails
Als je een goed video onderwerp hebt, zul je dit visueel moeten verbeelden in een titel en thumbnail.
Zodat dat kijker weet wat hij/zij kan verwachten nadat ze klikken.
Daar bovenop zul je een reden moeten geven om te klikken op jouw video in plaats van alle andere videos.
Dit is waar de meeste bedrijven struikelen.
Want als je geen “verkoop” argument hebt voor je video, zullen kijkers niet kopen/klikken.
Dit is het onderwerp van onze thumbnail training.
Maar we kunnen ook persoonlijk advies geven op maat.
Heb je vragen over onze diensten, neem even contact op via de contact pagina.
Of
Boek hier direct een Zoom consult.