We zijn een full service YouTube marketing bureau in Nederland.
We maken onderscheid in YouTube marketing in drie categorieën.
#1 Organische YouTube Marketing
Met organische YouTube marketing bouw je een YouTube kanaal vanaf de grond op, op de manier zoals YouTube dit bedoeld heeft:
door videos te maken die kijkers leuk vinden.
Met iedere video heb je de gelegenheid om je bedrijf of product on de aandacht te brengen.
Mettertijd bouw je een evergreen video bibliotheek op dit over jaren nog bekeken kan worden.
Hierdoor bouw je een “evergreen sales pitch machine”.
Organische marketing is een lange termijn strategie, die geduld vraagt.
Wij zijn YouTube creators van origine en in hart en nieren, en hierdoor hebben we een schat aan kennis en informatie opgebouwd.
Het opzetten en groeien van YouTube kanalen is het leukste wat er is.
Daarom helpen we sinds 2017 YouTube creators met hun kanalen.
#2 Synthetische YouTube Marketing
Met synthetische YouTube marketing adverteer je op YouTube.
Dit is een oplossing die het snelst tot resultaten leidt: wanneer je adverteert krijg je verkopen.
SEA marketing werkt fantastisch voor producten.
Maar SEA is een risico om YouTube kanalen te promoten, omdat dit niet het goede publiek zou kunnen aantrekken.
Wanneer dit gebeurt, beschadigt dit de reputatie van je kanaal en YouTube promoot nieuwe videos niet meer.
Om dit te voorkomen, zou nfluencer marketing zou een beter alternatief zijn.
SEA marketing is echter ook een korte termijn oplossing: wanneer je stopt met adverteren, stopt je zichtbaarheid en dus ook je verkopen.
Bij Creator Bureau helpen we je met jouw YouTube SEA marketing campagnes.
#3 Influencer marketing
Influencer marketing is een derde tak van sport waar we ons op focussen.
Met influencer marketing gebruik je de naamsbekendheid en bereik van een influencer voor jouw promotie.
- Dit kan zijn om je product te promoten.
- Maar dit kan ook gebruikt worden om je YouTube kanaal te promoten.
Dit laatste punt is een mooie middenweg tussen synthetische en organische marketing als het gaat om de promotie van je YouTube kanaal.
Alleen geïnteresseerden zullen zich abonneren op je kanaal.
Belangrijk is om de goede influencer voor jouw product uit te kiezen, die in één lijn ligt met de visie van je bedrijf.
Voor vragen over onze producten en diensten, neem even contact op via de contact pagina.
Of boek hier direct een Zoom consult.
Ook kun je een gratis YouTube kanaal analyse aanvragen.