Detailleerde YouTube kanaal analyse

Behalve een gratis YouTube kanaal analyse, bieden we ook een detailleerde kanaal analyse.
Hiermee krijg je veel meer waardevolle informatie dan de gratis analyse, omdat deze analyse veel dieper gaat en kijkt naar interne data van jouw YouTube kanaal die niet publiekelijk beschikbaar is.
Het voordeel van data is, het liegt nooit!

Door de analyse te doen we je gerichte aanbevelingen:

  • Verbeteringen op allerlei vlakken, zoals thumbnails en video structuur
  • Over nieuwe video ideeën
  • Type content om te maken, en welke niet
  • Hoe de juiste algoritmes te triggeren als dit niet goed gaat

Voor de diepe analyse gaan we kijken naar je YouTube Analytics met onze intern-ontwikkelde analyse tools, zodat we snel kunnen zien of er knelpunten zijn en adviseren we hoe je deze kunt oplossen.
We kijken naar de prestaties van je kanaal en hoe deze zich verhouden tot andere kanalen op YouTube.

Voor de diepe analyse, vragen we je om Creator Bureau expliciet toegang te geven tot jouw YouTube Studio in de rol als “kijker”.
Je zult hiervoor ons gmail account moeten toevoegen als gebruiker in YouTube Studio.
Als je ons de bevoegheid “kijker” geeft, hebben we voldoende bevoegdheden voor de analyse.
Met de kijker-rol kunnen we alle data van je kanaal zien, maar hebben we niet de bevoegdheid om wijzigingen aan te brengen, of videos te uploaden.

Een aantal zaken waar we naar gaan kijken:

  • Je doelgroep. Is deze on-point?
  • De videos die het beste presteren:
    • Statistieken
    • Waarom deze het beste presteren
  • De videos die het slechtst presteren
    • Statistieken
    • Waarom deze slecht presteren.
  • Kijkers loyaliteits grafieken. Deze geven een eerlijk beeld van hoe kijkers je videos ervaren en wat je eventueel kunt wijzigen.
    • Waar haken kijkers af en waarom?
    • Waar blijven kijkers “plakken” en waarom?
    • Gemiddelde percentage kijkers op 30 seconden. Dit vertelt veel over verwachtingen van kijkers en of deze ingelost worden.
    • Is de grafiek plat, of is er een stijle val van naar beneden? En waarom?
    • Hoe verhouden deze grafieken zich tot andere grafieken van YouTube videos op andere kanalen? Zijn er grote verschillen? Zo ja, waarom?
  • Trigger je de juiste YouTube algoritmes?
  • Op welke zoekwoorden word je gevonden (indien van toepassing)? Zijn hier trends in te ontdekken? Of nieuwe video ideeën?

Voor de diepe analyse, neem even contact met ons op via de contact pagina of klik op de knop hieronder:

Scroll to Top