Ranken op Google wordt steeds lastiger.
Zoekresultaten worden overspoeld met onbehulpzame A.I. websites.
Tot grote frustraties van zoekers, want deze kunnen niet vinden wat ze nodig hebben.
Hier is een bizarre SEO 2.0 hack, die 100% legitiem is omdat je bezoekers daadwerkelijk helpt.
Het werkt via Google’s eigen “achterdeur”: YouTube.
Door middel van een goede YouTube video, leidt je klanten terug naar je website en zo je sales funnel in.
Dit kun je doen door een behulpzame YouTube video te maken voor kijkers in jouw niche.
Maar sommige content leent zich beter voor een website dan een video, zoals grote hoeveelheden data of iets wat klanten voor hun specifiek situatie kunnen opzoeken.
Bijvoorbeeld: grote vergelijkingstabellen of gegevenslijsten.
Ga na welke data of extra informatie je op je website kunt plaatsen waarmee je behulpzaam bent voor je klant.
In het artikel embed je vervolgens ook je YouTube video, zodat je ook je website bezoekers die liever kijken dan lezen tegemoet komt.
Door goede YouTube SEO ben je vindbaar in de YouTube zoekmachine.
Voorbeeld: SEO 2.0 techniek
Ik geef een voorbeeld van content voor mijn DJ brand.
In een video leg ik uit hoe je een USB-drive formateert voor gebruik op DJ apparatuur.
Ik geef uitleg over bestandssystemen en de beperkingen van maximaal 32GB.
Maar met sommige modellen DJ apparatuur kun je hoger gaan dan 32GB met een ander bestandssysteem.
De exacte verschillen en een lijst met DJ apparatuur kunnen kijkers vinden op mijn website.
Een lijst opnoemen in de video is ontzettend eentonig en kijkers zullen wegklikken, waardoor YouTube de video niet promoot.
Merk op dat ik nog steeds volledige informatie geef aan kijkers op YouTube waar ze 100% mee uit de voeten kunnen.
Maar ik geef extra, relevante en waardevolle informatie op mijn website.
Met deze methodiek lukt het regelmatig om op #1 te eindigen op Google.
Google kan zien (d.m.v. Chrome en Google Analytics) dat
- bezoekers lang blijven plakken op de website (omdat het goede content is)
- de alternatieve verkeersbron (YouTube)
Beide zijn belangrijke signalen waaruit Google leert dat bezoekers de content waarderen.
Daarmee kom je nummer 1, waardoor je nóg meer bezoekers krijgt via Google zelf.
Als klap op de vuurpijl rankt vaak ook de YouTube video zelf ook op Google (bovenop YouTube Zoeken).
Waardoor je aan het dubbeldippen bent op de eerste pagina in Google.
Dat is slimme SEO!
Wij van Creator Bureau helpen je graag met dit soort slimme SEO truukjes.
Voor vragen over onze producten en diensten, neem even contact op via de contact pagina.
Of boek hier direct een Zoom consult.
Ook kun je een gratis YouTube kanaal analyse aanvragen.